Tangentbordsmysteriet

Var kom prickarna ifrån? Jo, när jag skulle blogga i förrgår kväll försökte jag logga in som vanligt. BEEP, felaktigt användarnamn. Försöker igen. BEEP, felaktigt användarnamn. Men va fasen, har jag så feta fingrar. Provar igen, nu tittar jag på skärmen innan jag slår enter. Vad ser jag? Jag har bytt efternamn till Nzberg. Hmm... jag trycker på Y igen, ett Z dyker upp på skärmen. Perkele tänker jag, inte nog med att å, ä och ö är borta. Nu börjar resten av bokstäverna hoppa runt på tangentbordet också. Nu först titta jag på den lilla landssymbolen nere till höger, CS!!! Men herregud, jag é inte i Italien längre utan i Tjeckien.
Nåja, att Y och Z bytt plats kan jag väl klara av och lyckas få fram mitt riktiga namn på skärmen. Då kommer nästa problem, @-tecknet! Försöker förtvivlat men konstaterar till slut att @-tecknet förmodligen inte existerar i Tjeckien.
Vad göra? Bläddrar mig igenom menyerna i italienska versionen av Windows7 och hittar till slut tangentbordsinställningarna. Och, Göta-Petter, där fanns ju Sverige att välja på.
Så gick det till när prickarna kom till Italien.

Vacker tass, träningspass.

PS Att det blev tjeckiskt tangentbord visade sig bero på att en ur personalen kommer därifrån. DS 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0